Kotva
Tisk
Sitemap
Mapa webu

Zahájení školního roku - důležité informace

Vloženo: 31.8.2020 | Autor: Miroslav Vašica | Zobrazeno: 474x | Upraveno: 3.9.2020 | Upravil: Miroslav Vašica
Opatření hygienického charakteru proti šíření COVID-19 dle manulálu MŠMT vydaného k zahájení školního roku 2020-21 Opatření pro bezpečný provoz školní jídelny

Pravidla

pro provoz ZŠ Týn nad Vltavou, Malá Strana

na začátku školního roku 2020/2021 vzhledem ke COVID-19

 

Obecná pravidla

 

- škola zahájí svou činnost ve školním roce 2020/2021 v plném rozsahu v souladu s platnými předpisy

 

- od žáků se před příchodem do školy nevyžaduje prohlášení o bezinfekčnosti

 

- nejsou stanovena žádná závazná plošná pravidla při organizaci vstupu do budovy a pohybu osob před budovou

 

- nejsou stanovena žádná závazná plošná omezení počtu žáků ve třídách, odděleních, studijních skupinách

 

- zatím není zavedena plošná povinnost nošení ochranných prostředků dýchacích cest (rouška) ve třídě ani ve společných prostorách školy (šatny, chodby, cesta do jídelny a čekání na vydání stravy v jídelně)  – povinnost nošení roušek ve společných prostorách školy bude zavedeno při nepříznivém vývoji situace popř. stupni pohotovosti II (oranžový semafor)

 

- je nutné dodržovat zásady osobní a provozní hygieny (dezinfekce rukou, úklid prostor, dodržování základních hygienických pravidel

 

- je nutné nabádat žáky k dodržování sociální distance (vzdálenost mezi žáky zejména ve frontě na oběd, o přestávkách apod.)

 

- žák by měl mít preventivně v tašce alespoň jednu roušku

 

Pravidla pro zahájení školního roku 2020/2021

 

- slavnostního zahájení školního roku se se žáky 1. ročníku mohou účastnit i jejich zákonní zástupci s rouškou

 

- na začátku školního roku bude provedena aktualizace kontaktů na všechny účastníky vzdělávacího procesu (telefon, e-mail, adresa pobytu) – zaměstnanců (aktualizaci provede škola), žáků a jejich zákonných zástupců (aktualizaci provedou třídní učitelé ve svých třídách)

 

- škola bude vhodným způsobem informovat o stanovených hygienických a protiepidemických pravidlech své zaměstnance, žáky i jejich zákonné zástupce (u zaměstnanců provede osobně vedení školy, u žáků provedou třídní učitelé, zákonní zástupci získají informace na stránkách školy

 

- škola upozorňuje zaměstnance školy, zákonné zástupce žáků, že osoby s příznaky infekčního onemocnění nesmí do školy vstoupit

 

- škola upozorňuje zákonné zástupce žáků a další osoby, aby návštěvy školy eliminovali, nechodili pokud nebudou mít vážný důvod!!! Vstup možný pouze přes kancelář školy.

 

- škola na základě vývoje epidemické situace v průběhu roku zváží konání aktivit, které nejsou nutné pro naplnění ŠVP a při kterých dochází ke koncentraci vyššího počtu osob

 

- aktivity jiných subjektů v prostorách školy (využití tělocvičny) bude možno organizovat s tím, že po skončení aktivit bude zajištěno řádné provětrání, úklid a dezinfekce užívaných prostor

 

- v případě konkrétní mimořádné situace spojené s onemocněním COVID-19 je škola vždy povinna postupovat podle pokynů KHS a dodržovat všechna platná mimořádná opatření vyhlášená příslušnou KHS nebo plošně Ministerstvem zdravotnictví ČR

 

 

Hygienická pravidla

 

- u vstupu do budovy školy, v každé učebně, v jídelně a u tělocvičny jsou k dispozici prostředky k dezinfekci rukou v nádobách s dávkovačem

 

- po příchodu do budovy si každý žák ve třídě umyje důkladně ruce, popř. provede dezinfekci rukou a dodržuje hygienu rukou po celou dobu svého pobytu ve škole. Škola na nutnost takového postupu opakovaně upozorňuje.

 

- bude opakovaně prováděno časté a intenzivní větrání učeben a ostatních využívaných prostor školy

 

- v učebnách a na WC je zajištěno bezpečné osušení rukou vysoušeči rukou nebo jednorázovými papírovými ručníky (Jednorázové papírové ručníky ani vlhčené kapesníky nepatří do mísy, ale do odpadkového koše)

 

- škola je vybavena bezkontaktními teploměry ke kontrolnímu měření teploty žáků nebo zaměstnanců školy v případě podezření na infekční onemocnění (1 ks v ředitelně, 1 ks v kanceláři školy)

 

 

Standard úklidu

 

- zaměstnanci úklidu jsou předem informováni o hygienických zásadách a o potřebě čištění a dezinfekce povrchů a předmětů

 

- důraz je kladen na opakovanou dezinfekci povrchů nebo předmětů, které používá větší množství osob (kliky dveří, baterie umyvadel, splachovadla, spínače světel). Bude prováděna několikrát denně.

 

- denně bude prováděn úklid všech místností, ve kterých se žáci pohybují, úklid povrchů a ploch bude prováděn na mokro s použitím dezinfekčních přípravků, koberce se vysávají

 

- odpadkové koše jsou vyprazdňovány minimálně jednou denně

 

- úklid a dezinfekce hygienických zařízení probíhá vícekrát denně

 

- probíhá průběžné větrání prostor školy před příchodem žáků a po jejich odchodu

 

Postup v případě podezření na výskyt nákazy COVID 19

 

- škola má povinnost předcházet vzniku a šíření infekčních nemocí. Povinnost je naplněna tím, že zajistí oddělení žáka, který vykazuje známky akutního onemocnění od ostatních žáků a zajistí nad ním dohled zletilé osoby.

 

- mezi příznaky infekčního onemocnění patří: zvýšená teplota (normální tělesná teplota je do 37°C), horečka, dušnost, bolest v krku, bolest hlavy, bolesti svalů a kloubů, průjem, ztráta chuti a čichu

 

- pokud jsou příznaky patrné již při příchodu žáka do školy, není žák vpuštěn do školy za podmínky, že je přítomen jeho zákonný zástupce

 

- pokud jsou příznaky patrné v průběhu přítomnosti žáka ve škole, žák si nasadí roušku a je umístěn do předem připravené místnosti do izolace a současně je informován jeho zákonný zástupce

 

- ve všech výše uvedených případech škola informuje zákonného zástupce o tom, že si má žáka vyzvednout ze školy a že má telefonicky kontaktovat praktického lékaře, který rozhodne o dalším postupu

 

- v případě pouhého podezření na výskyt nákazy COVID-19 ve škole škola sama KHS nekontaktuje

 

- pokud se příznaky infekčního onemocnění objeví u zaměstnance školy, přeruší aktivitu a školu s použitím roušky co nejrychleji opustí

 

- žákovi s příznaky infekce, které jsou projevem chronického onemocnění (včetně alergií) je umožněn vstup do školy pouze v případě, prokáže-li, že netrpí infekční nemocí

 

 

Postup při výskytu onemocnění COVID-19 u žáka nebo zaměstnance

 

- v případě výskytu onemocnění zpravidla školu kontaktuje KHS – provádí šetření, rozhoduje o opatřeních

 

- škola o opatřeních KHS a o případné úpravě způsobu vzdělávání informuje neprodleně žáky, jejich zákonné zástupce, zaměstnance školy a svého zřizovatele

 

 

Prezenční x distanční způsob výuky

 

- škola začne vyučovat prezenčním způsobem výuky

 

- pokud by v rámci opatření KHS (např. karanténa) klesl počet přítomných žáků na méně než polovinu (i ve třídě), škola začne poskytovat nepřítomným žákům distanční výuky, u přítomných žáků pokračuje prezenční výuka

 

- pokud bude nařízena karanténa celé třídě, probíhá distanční výuka v plném rozsahu

 

- žáci mají povinnost se distančně vzdělávat, jejich práci je možno hodnotit

 

Školní stravování

 

- v rámci možností školy je zajištěno za uvedených doporučení z manuálu MŠMT

- je zajištěna hygiena a úklid podle pravidel v předchozím textu.

- není umožněn samoobslužný výdej, zrušeny samoobslužné bufety, veškerou obsluhu strávníků provádí zaměstnanec školy za stanovených hygienických opatření(pití, polévka, příbor)

- pro cizí strávníky není možné z kapacitních důvodů stravování dle stanovených kritérií zabezpečit

- pro výdej stravy do jídlonosičů stanoví stanoví vedoucí školní jídelny pravidla pro manipulaci s doneseným nádobím tak, aby nebyl ohrožen zdravotně nezávadný provoz školní jídelny. Pokud nebude toto proveditelné, nelze stravu cizím strávníkům do pominutí nebezpečí vydávat.

 

Tato webová stránka používá cookies
Tato webová stránka používá nezbytné technické cookies pro zajištění správné funkcionality webu.

Dále může web používat cookies pro analýzu pohybu uživatelů na webu a pro reklamní účely.

Pokud tomu tak je, naleznete v nastavení níže.
Nastavení cookies
Tyto webové stránky využívají cookies pro zajištění správné funkcionality webu, pro analýzu pohybu uživatelů na webu a pro reklamní účely. Zde můžete přijmout či odmítnout některé druhy cookies, které nejsou nezbytné pro základní funkcionalitu webu. Svůj souhlas můžete kdykoliv v budoucnu odebrat či znovu udělit.
Základní technické cookies
Tyto cookies jsou nutné pro základní funkcionalitu webu. Patří sem například přihlašování uživatelů, nebo uložení informací o souhlasu s ostatními cookies.
Analytické cookies
Analytické cookies ANONYMNĚ ukládají data o pohybu na stránkách, stráveném času u jednotlivých stránek apod.
Marketingové cookies
Marketingové cookies sledují návštívené stránky uživatele a jsou využívané k cílené reklamě u služeb jako je např. Facebook, Seznam nebo Google.