Hrajeme si s matematikou
Tento rok jsem se přihlásila s naší družinou do zajímavého projektu Matematika Hejného pro školní družiny. Zvládli jsme celkem 15 scénářů, díky nimž jsme hravou formou pronikli do světa matematiky. Na začátku jsme pracovali s rytmem, krokovali, skládáním z dřívek rozvíjeli geometrické představy, vytvořili rodinu Rošťákových, děti se tím učily chápat vztahy, které jsou v matematice důležité a zároveň řešily logické úlohy zaměřené na rodinné vazby, stavěli jsme z krychlí a tím otvírali dveře do tzv. 3D geometrie, vytvářeli mapu ZOO i cyklomapu, tím jsme rozvíjeli orientaci v prostoru a orientaci v mapě, v rovině a prostoru, scénář Barevné trojice u dětí rozvíjel dovednost vyřešit úlohy, které nemají řešení na první pohled a kombinatorické řešení, pracovali jsme také s odhadem, to je důležité i pro praktický život, vytvořili bludiště i labyrint pro bájného Minotaura, kde si děti vyzkoušely možnost rozhodovat se i řešitelské strategie, při scénáři Masopust se seznámily s pojmem tangram, který se skládá ze 7 částí (geometrických tvarů) a kombinací těchto dílů skládaly osoby a zvířata z masopustního průvodu, vytvořili jsme si rodinu „ Parkeťáků“, při scénáři Sova rozvíjeli krátkodobou paměť a rozšiřovali slovní zásobu, při třídění se naučili přemýšlet, pokládat otázky a odpovídat na otázky, formulovat řešení i vysvětlovat ostatním. Moc jsme si to užili, i když není vždycky čas fotit, přikládám pár fotografií.
Radka Pušová
Nahrávám data...